Sunday 24 May 2009

Semalam...

Sabtu, 23 Mei kiranya hari yg sibuk..selepas solat Suboh aku sambung berlengkor di tempat tidor sampai tak sedar anakku balik dari asrama dijemput oleh ibunya..isteri akulah tu..anak kau outing aje hari ni..

Aku bangkit tidor l/kurang 12.30 t/hari..mandi dan sarapan?? Selepas Zohor aku bergegas pulak ke Pdg Tengku terpaksa menemani isteri bertugas di pameran..

Kononnya pameran jabatan dia sempena Sambutan Hari Belia Peringkat negeri Pahang..kira oklah tu tapi aku pun tak taulah apa sebenarnya sambutan hari belia ni..sebab sesampainya aku di tapak program tu, pertandingan karoake hendak dimulakan..entah apa hala tuju yang UBN nak bawa belia ni tak tau lah aku..juruacaranya steady.. pemuda UBN yang sentiasa bersongkok ke masjid berserban..waduh!! Nak mual aku..pameran nampaknya x ade sambutan, banyak gerai yang masih kosong, agaknya tunggu esok aje hari perasmian..staff jabatan rasa terpaksa tapi apa nak buat arahan...SKT ke jaga beb..

Aku balik lepas Asar di Masjid Lama Pdg Tengku..jumpa ramai sahabat di situ..sampai rumah 5.20 lepas tu berkejar pula hantar anak ke asrama..

Balik dari asrama, ambik kesempatan meretoh pulak..(orang kata meretoh lepas asar ni x baik)

Lepas Maghrib aku bersama 3 orang sahabat gi pulak ke Dong sebab nak dengan forum..hujan turun bukan main lebat masa singgah kat Masjid Dong..macan tak jadi forum aje..

Syukur alhamdulillah bila sampai ke tapak Markas DUN hujan mula berhenti, sempat juga kena bakso..(bakso tu bahasa indon..kalau kita mee sup lah tu..)

Kehadiran tak berapa ramai mungkin Allah uji dengan hujan lebat tadi..sempat jua bertegor sapa dengan pimpinan PAS Raub..jumpa sahabat lama Hj Tony, dia sekarang dah naik pangkat Timbalan YDP Raub dalam mesyuarat agong yang baru ni..

Forum ni amat bagus bagi menerangkan kepada rakyat ramai situasi sebenar kemelut politik Perak, apatah lagi dengan peguam Hanipa Maidin salah seorang peguam DS Nizar, lain-lain 3 orang semua peguam juga..forum tu di akhiri dengan tayangan video kekecohan di sidang DUN Perak 7 Mei 2009 yang lalu..

Aku sampai kat rumah hampir pukul 12.00 malam..surfing internet sekejap lepas tidorlah apa lagi...

No comments:

Post a Comment